16 Ağustos 2009 Pazar

Pele


Az önce "Yenilsen de Yensen de" programının bant yayınını izliyordum.Konu Maradona idi.Daha sonra Banu Yelkovan'ın "Peleci yok mu aranızda?" diye bir soru yöneltti.Çevremde pek Pele seven arkadaşım yok.Genelde herkes Maradona'yı severler.Nedeni ise daha yakın zaman içinde top oynaması.Fakat ben Pele'yi tercih ederim.Bana bu sevgiyi aşılayan EA Sports ve Pele sevgisini tamamen oluşmasını sağlayan internettir.

Olay 9 yıl öncesine dayanır.Ben 8 yaşındaydım o zaman.Playstation'da FIFA oynadığım yıllar.İlk FIFA 98'i almıştım.Sonra 99 ve işte o efsane FIFA 2000.FIFA 2000'de Classic takımların olduğu bir lig vardı.Hep sorarım kendime acaba neden devamı gelmedi o ligin.Neyse konumuza dönelim.O lig'de Brezilya'nın 1970 kadrosu var.Kadroda No.10 adında bir oyuncu.Ben o zamanlar kim olduğunu anlamamıştım.Sağolsun kuzenlerim kim olduğunu söyledi.Pele'ydi o.Artık arkadaşlarımla oynarken hep Brezilya 1970'i seçer olmuştum.Hatta bir ara Beşiktaş'a transfer ettiğimi hatırlıyorum.Sonra biraz daha büyüdük ve internet ile daha haşır-neşir olmaya başladım.Pele hakkında bilgi topladım biraz araştırdım falan da filanda derken Pele'nin futbola yaptığı hizmetin Maradona'nın yaptığından daha fazla olduğuna karar verdim.Bakın Maradona'yı kötülemiyorum.Maradona Dünya futbolunun görüp görebileceği en iyi 1-2 futbolcusu arasında ve hep öyle kalacak fakat Pele'nin bende bıraktığı iz hep farklı olmuştur.

Hiç yorum yok: