13 Temmuz 2010 Salı

Fabregas Sorunsalı

2010 Dünya Kupası'nı kazanan İspanya'nın soyunma odasından bir kare.Herkes görmüştür zaten.Fabregas'a Barça forması giydiriyorlar.Fabregas pek istemese de giyiyor formayı.Zaten birçok kişi biliyor Barcelona'ya gitmek istediğini.Fakat bu transfer ne kadar etik?

Kulüplerin durumuna bakalım.Barcelona her ne kadar daha avantajlı dursa da,orta da bir mali sıkıntı var.Arsenal ekonomisi çok rahat bir takım.Bunun olmasında elbette ekonomist Wenger'in parmağı var.Barcelona ise daha geçenlerde borçlarını kapatmak için 150M euro kredi aldığını açıkladı.Arsenal 50M euro gibi bir ücret istemişti Fabregas için.Barcelona bu transferi gerçekleştirmek için Ibrahimovic'i satabilir.Ama İsveçli golcünün 50M edeceğini hiç sanmıyorum.

İşin ekonomik boyutunun dışına çıkalım.Bu blogda hep bir Barcelona düşmanlığım vardır.Ama şimdi tarafsız düşünüyorum.Fabregas Barcelona alt yapısında yetişmiştir.O takım taraftarı olması da çok doğaldır.Fakat onu ordan kapıp dünya yıldızı yapan -zamanında birçok yıldızı yaptığı gibi- Arsene Wenger'dir.O yüzden Fabregas üzerinde Barcelona'dan daha fazla emeği olduğunu düşünüyorum.Fabregas'ın da bunu düşünmesi gerektiğini ve doğru seçimi yapmasını öneririm(ne kadar umursar orası ayrı).Yani işin özü şu,ben buldum,sen benden aldın büyüttün ve şimdi senden geri alıyorum.

Forma giydirme olayını görünce aklıma Mehmet Topuz olayı geldi.Acaba Fabre,Real Madrid'e gider mi?

Hiç yorum yok: